Pin It

Widgets


posted by Mohd Fadzil Bin Abdul Hanid on

2 comments

Santai Dengan "Garlic Bread"

Malam ni kul 2( Ops.. pagi ) , penulis nak berkongsi resipi. Penat asyik berceloteh isu berat-berat sebelum ni. Topik kali ni perkara asas manusia iaitu makan. Bercakap tentang makan ....... bagi orang yang minat memasak.... satu kepuasan kepada diri untuk merasa air tangan sendiri dan berkongsi dengan rakan-rakan.


Tak nak cakap panjang ni menu dia ;

Bahan-bahan:

* Roti Perancis - agak2 la korang nak buat berapa byk. Roti biasa pn ble tp
nipis jadinyer (alternative pada yg tak jmp roti jenis2 perancis neh)

Ni la Roti Perancis bagi yang x kenal..... Penulis beli kat Carrefour Batu Pahat, Rm1.60 jer

* Butter / Marjerin / Mentega
* Bawang putih - agak2 la nak buat berapa banyak
* Oregano sket

Ni Oregano bagi yang x kenal. Beli kat carrefour jugak, Rm9.00

Cara-caranya:

* Potong nipis roti perancis tuh - agak2la berapa byk korang nak kan..
* Sapukan mentega
* Bawang putih tuh bakar atau goreng tanpa minyak. Pastu korang tumbuk lumat. (Sesape yang rajin, korang cincang halus bawang tuh then
korang goreng tanpa minyak)
* Sapukan bawang tadi pada roti yg dah diletakkan marjerin
* Tabur oregano sket (fungsinyer tuk naikkan bau)
* Bakar kat kuali sampai garing (kalau malas letak jek dalam oven..hehehe..)


Tadaaa.....dah siap..... =)

2 comments

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by fadzilmahasiswa.blogspot.com Enhanced by fadzilmahasiswa.blogspot.com

Leave a Reply

Fadzil Hanid. Powered by Blogger.